Buenos Aires, Iguazu en Córdoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Marcel Prakken - WaarBenJij.nu Buenos Aires, Iguazu en Córdoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Marcel Prakken - WaarBenJij.nu

Buenos Aires, Iguazu en Córdoba

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

18 Januari 2013 | Argentinië, Córdoba

Ik ben alweer ruim 2 weken in Argentinië, dus het is wel eens tijd voor een update op de site. De komende 10 uur zit ik in een bus én het regent hier, dus ik heb echt geen excuses meeer. Eerst nog goed nieuws: mijn backpack is terecht! Het heeft een week geduurd, maar hij is uiteindelijk netjes naar mijn hostel in Buenos Aires gebracht.

Omdat ik het gevoel had dat het ook wel 2 weken kon duren, heb ik er maar niet op gewacht. Na 2 dagen Buenos Aires ben ik vertrokken naar Puerto Iguazu voor de Iguazu Falls. Onderweg naar de bus heb ik eerst een nieuwe backpack met inhoud aangeschaft: t-shirt, korte broek, slippers, onderbroek, sokken en een tas. Samen voor ongeveer 25 euro. Ik snap niet waarom ik in Nederland zo lang bezig ben geweest met mijn backpack…

Op de kaart van Zuid Amerika is de reis naar Puerto Iguazu een klein stukje, maar het is toch ruim 20 uur reizen met de bus. Eigenlijk gekkenwerk; ik zou ook nooit met de bus naar zuid-spanje gaan voor 2 dagen...Toch was het het voor mij helemaal waard. De foto’s van de watervallen die ik gezien had zijn mooi, maar als je er bent is het echt indrukwekkend. Het is zo enorm groot, er bestaat nergens een punt waar je alle watervallen in één blik kan zien.

De reis was overigens erg comfortabel. De bussen zijn prima, je krijgt avondeten, ontbijt, regelmatig drinken en als je geluk hebt whiskey. de stoelen zijn comfortabel en voor 5 tot 10 euro krijg je een upgrade van semi-cama naar cama en heb je de ruimte om goed te slapen. Semi-cama is beter voor mijn Spaans: daar zitten vooral mensen die maar een klein deel van de reis hoeven te maken en zit er om de paar uur een nieuwe Argentijn naast je. Vaak erg aardige mensen die geen Engels spreken, maar wel heel snel Spaans / Argentijns. Goedkoop is het helaas niet. Waar mijn LonelyPlanet van 2 jaar oud nog zegt dat een enkele reis 180 pesos kost, is dat nu in werkelijkheid 630 pesos. Ik raak dus iets sneller door mijn budget heen dan gehoopt.

De rest van de tijd ben ik in de twee grootste steden geweest van Argentinië: Buenos Aires (3 dagen) en Córdoba (6 dagen). In Buenos Aires heb ik vooral snel de toerist uitgehangen, in korte tijd zoveel mogelijk van de stad gezien: La Boca, Palermo, Recoletta, Plaza de Mayo, San Telmo. Córdoba vind ik iets relaxter om langer te verblijven. Ik heb hier een week spaanse lessen gevolgd (hopelijk kan ik de mensen vandaag in de bus beter volgen!). Helaas is het ook voor de Argentijnen vakantie momenteel en is een groot deel van de 300.000(!) studenten van Córdoba niet in de stad. Ondanks dat is het uitzicht op straat en het uitgaansleven nog steeds top!

Ik zou makkelijk nog een week in Córdoba kunnen blijven, maar ik heb vorige week al een vliegticket geboekt naar Ushaia. Ik neem nu afscheid van het noorden van Argentinië en vlieg vanacht naar het uiterste zuiden van Zuid Amerika. Het wordt een aardige overgang van >30 graden naar 10 graden, maar gelukkig altijd nog warmer dan in Nederland ;)

Adios!

Marcel

  • 19 Januari 2013 - 14:13

    Joost:

    Yow Prakken,

    Goed verhaal. Wij zitten er ook over te denken in Brazilie op vakantie te gaan, dus ben benieuwd naar je ervaringen. Veel plezier nog met de rest van je reis.
    Groet,
    Joost

  • 21 Januari 2013 - 11:53

    Ramón:


    He Marcel,

    Goed verhaal. Wens je nog veel meer nieuwe inzichten en hoop snel weer iets van je telezen. Adios Ramón

  • 21 Januari 2013 - 17:03

    Stijn:

    Prakmeister!

    Je bent lekker bezig daar. Heb je ook al een winterjas aangeschaft, er schijnt sneeuw te liggen in Patagonie. Veel plezier nog en blijf foto's maken!

    Hasta luego!
    Stijn

  • 21 Januari 2013 - 20:22

    :

    Super grappig dat je nu zelf zegt dat je niet begrijpt dat je zo bezig bent geweest met je backpack.... Had het nog tegen je gezegd ;) Ben benieuwd wat je van het zuiden vind!? Have fun

  • 31 Januari 2013 - 09:43

    Nadine:

    Ziet er goed uit! :) Lichtelijk jaloers, in nederland is het lang niet zo mooi en erg koud!
    Je huis staat er nog goed bij en de sleutel is ontvangen!
    Heel veel plezier! Geniet er nog van!

  • 03 Februari 2013 - 22:16

    Meinte:

    Jow Prakken,
    Mooie verhalen en belevenissen. Mooi dat je tas weer terecht us. Veel plezier in het zuiden. Neem warme kleren mee en ga naar de perito moreno glacier en Fitz Roy mountain! Grtn meinte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel

Actief sinds 28 Dec. 2012
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 8000

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 28 Maart 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: